1.4.’25. Ugovor između Labana i Jakova

Pripravna molitva: molimo milost u Boga da sve moje nakane, čini i djela budu upravljena čisto i potpuno na službu i proslavu njegova Božanskog Veličanstva. Molimo milost od Gospodina da nikad ne činimo ni dobro ni zlo drugima, neka Bog bude sudac svakome čovjeku!

Uvod u meditaciju: “Trećeg dana obavijeste Labana da je Jakov pobjegao. On povede sa sobom svoje rođake te je za Jakovom išao u potjeru sedam dana hoda; stiže ga na brdu Gileadu. Ali se Bog ukaza Aramejcu Labanu, noću u snu, te mu reče. “Pazi da protiv Jakova ne poduzimlješ ništa, ni dobro ni zlo!”… Zašto si potajno pobjegao, u bludnju me zaveo i nisi me obavijestio? Otpratio bih te s veseljem i pjesmom, uz bubnje i lire. Nisi mi dopustio ni da izljubim svoje kćeri i svoju unučad! Zbilja si ludo postupio. U mojoj je ruci da s tobom loše postupim. Ali Bog tvoga oca noćas mi reče: `Pazi da protiv Jakova ne poduzmeš ništa, ni dobro ni zlo!`” Post. 31,22-29.

Tekst za meditaciju: Knjiga Postanka 31,43-32,1.

Prva točka: Laban je ljut na Jakova što je pobjegao, kao i njegovi sinovi, ali zbog sna koji je usnuo i zbog Boga koji mu se ukazao u snu nije se usudio ništa učiniti Jakovu. „Ni dobro, ni zlo“ čovjek ne može biti sudac među ljudima i Bog daje to Labanu do znanja. Nego predlaže da s njim napravi ugovor ili savez da će poštivati jedan drugoga. – “Nato Laban odgovori Jakovu: “Kćeri su moje kćeri; djeca su moja djeca; stada su moja stada, sve što gledaš moje je. Ali što danas mogu učiniti ovim svojim kćerima ili djeci koju su rodile? Pa dobro, hajde da ti i ja napravimo ugovor, tako da bude svjedok između mene i tebe.”

Druga točka: Jakov ponovo podiže stup i radi nešto poput žrtvenika, u starom zavjetu oni su bili svjedoci saveza, bilo među ljudima ili između ljudi i Boga. Ali ovaj savez ima Boga kao svjedoka između njih dvojice. – “Nato Jakov uzme jedan kamen pa ga uspravi kao stup, a onda reče svojim ljudima: “Skupite kamenja!” Tako oni nakupe kamenja i nabace gomilu. Tu su na gomili blagovali. Laban je nazva “Jegar sahaduta”, a Jakov je nazva “Gal-ed”. Onda Laban izjavi: “Neka ova gomila danas bude svjedok između mene i tebe!” Stoga je nazvana Gal-ed, ali i Mispa, jer je rekao. “Neka Jahve bude na vidu i tebi i meni kad jedan drugog ne budemo gledali. Ako budeš loše postupao prema mojim kćerima, ili ako uzmeš druge žene uz moje kćeri, sve da nitko drugi ne bude s nama, znaj da će Bog biti svjedok između mene i tebe.”

Treća točka: Jakov se kune svojim Bogom, kako kaže strahom svoga Oca Izaka. Bog od sada postaje svjedok i sudac u pridržavanju mira među zavađenim stranama. To znači da će Bog suditi one koji se ne budu pridržavali dogovora, saveza, koji su sklopili. Bog postaje najveći autoritet za odlučivanje dobra i zla među ljudima. Što se u raju izokrenulo, sada se polako vraća u Božje ruke. – “Potom Laban reče Jakovu: “Ovdje je, evo, gomila; ovdje je stup koji sam uspravio između sebe i tebe: ova gomila i ovaj stup neka budu jamac da ja u zloj namjeri neću ići na te iza ove gomile i da ti nećeš ići na me iza ove gomile i ovog stupa. Neka Bog Abrahamov i Bog Nahorov budu naši suci!” Jakov se zakune Bogom _Strahom svoga oca Izaka. Poslije toga Jakov prinese žrtvu na Glavici i pozva svoje ljude da blaguju. Poslije objeda proveli su noć na Glavici. Ranim se jutrom Laban digne, izljubi svoje sinove i svoje kćeri te ih blagoslovi; onda se zaputi natrag u svoje mjesto.”

Na kraju meditacije: Završiti sa molitvom “Oče naš”!

P.S. Zapište sve što ste doživjeli u meditaciji!